30 juli - Onze laatste staat 'Florida' - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu 30 juli - Onze laatste staat 'Florida' - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu

30 juli - Onze laatste staat 'Florida'

Door: Rosella

Blijf op de hoogte en volg Fam. Schoute

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag hebben we dus nog een lange reisdag voor de boeg en zijn we vroeg uit de veren (half 7!). Gelukkig hebben we Continental Breakfast erbij, dus om iets over zevenen gaan we naar beneden voor wat toast, koffie en jus d'orange (dat denken we tenminste!). Echter, beneden aangekomen worden we warm onthaald en krijgen we een tafel en een bediende toegewezen! We wachten rustig af wat komen gaat, met uitzondering van Frans. Die ziet al snel, gezien het tempo, zijn plan om vroeg te vertrekken (8 uur) helemaal in duigen vallen! Maar gelukkig is snel de knop om en genieten we van een heerlijk ontbijt mét bediening. We krijgen eerst verse jus d'orange, koffie en water. Daarna elk een mandje met heerlijke verse croissants (met én zonder chocola), een luchtige muffin (eindelijk een lekkere) en nog een kleine appel- en kersenflap. En daarbij ieder een schaal met vers fruit. Na een poosje komt onze bediende ook nog met toast en geroosterde bagels! Nou, dat krijgen we dus never nooit op, zonde! Maar daar hebben de Amerikanen wat op gevonden, de doggie bag! We krijgen netjes een plastic bakje mee voor onderweg. Ook geeft hij ons nog 'koffie to go' en 'jus to go' mee! Dat wordt nog smullen onderweg! Na het ontbijt komt er ook weer een 'bagagedrager' om onze koffers op de 11e verdieping op te halen en staat de auto ook al weer klaar! We voelen ons even heel erg rijk! Bijna een uur later dan gepland rijden we Atlanta uit, maar wel met een heel goed gevoel en een volle maag! Weer even een stukje 14-baans rijden en dan zitten we op Interstate 75, die we bijna tot Orlando moeten aanhouden. We karren lekker door, maar na 3 uur rijden valt ineens de airco uit en zegt Frans dat de auto niets meer doet! Gelukkig rijden we rechts en kunnen we zo de vluchtstrook op. Het blijkt dat Frans met z'n knie iets te hard tegen het plaatje aan gestoten heeft wat aan de autosleutelbos zit, waardoor hij al rijdend de auto uitgezet heeft! Even opnieuw starten en we kunnen weer verder! Toch wel even schrikken! We besluiten daarna ook maar even 'officieel' te stoppen, net een paar kilometer voor de grens met Florida. Na de break rijden we dus heel snel onze 14e staat binnen, 'the Sundhine State' Florida. Al vrij snel zien we met name de vegetatie veranderen. De eerste palmbomen van deze vakantie komen in beeld! Daarnaast zien we zowel loof- als dennenbomen met vele hangende pluimen aan de takken. Dit blijken Spaanse ...., te zijn. Ook zien we temperaturen op het dashboard die we nog niet gezien hebben: 95-97 graden Fahrenheit (ons record was 92!). Als we afslag Gainesville zien, besluiten we hier even een kijkje te nemen. Marcel en Liesbeth hebben hier namelijk tussen 1993 en 1995 gewoond. Frans en Rosella zouden in 1994 naar hen toe gaan, maar omdat beide vaders toen ziek werden kon dat helaas niet doorgaan! Heel apart om hier 20 jaar later toch te staan en even wat foto's te maken van de woonplek van Marcel & Lies. Bij de Mac daar vlakbij facetimen we nog even met hen. Helaas kunnen we hen niet veel van de omgeving laten zien, buiten de Mac valt internet al snel weg! Nou Lies en Marcel, voor jullie wel een goede reden om met de kinderen zelf een keer een kijkje te gaan nemen.........
Het laatste uurtje rijden we binnendoor over Highway 27 South. Aan deze weg liggen meerdere lakes, waaronder Lake Harris en Lake Louisa. Ook liggen er zeer veel luxe resorts en golfclubs, dus voor de liefhebbers, 'Florida is the place to be'. Zo, nog even de Highway 192 East, met vele palmbomen, 'mooie' paarse lantaarnpalen én talloze gift shops met Disney uiterlijk (!), Interstate 4 east en dan zijn we bij ons hotel in Lake Buena Vista, vlakbij Orlando. We zijn stijf van het zitten en besluiten nog even onze benen te strekken in de grootste Mall van Florida, te weten 'Florida Mall'. Daar blijkt de 4e M&M Store van de wereld te zijn (de anderen zijn in Londen, New York, en Las Vegas). We gaan snel naar binnen, want dan kunnen we zeggen dat we in alle 4 geweest zijn! De terugweg met de auto rond de klok van 10-en is wat minder! Blijkbaar zijn alle Disneyparken un de omgeving om 10 uur dicht, want het is een drukte van belang op straat! Morgen niet meer rond dit tijdstip met de auto op pad........