31 juli - Onze eerste Gator en de ruimte! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu 31 juli - Onze eerste Gator en de ruimte! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu

31 juli - Onze eerste Gator en de ruimte!

Door: Rosella

Blijf op de hoogte en volg Fam. Schoute

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Rondom Orlando is natuurlijk bijna alles Disney (is hier in Lake Buena Vista wel zeeeer duidelijk), maar we besluiten toch om deze attracties links te laten liggen en richting Kennedy Space Center en Cape Canaveral te gaan. Dit is wel onder luid protest van Annemiek, die aangeeft wel buiten het Space Center op een bankje te gaan zitten, omdat ze techniek en planeten 'boring' vindt. Als we na een klein uurtje rijden bij het Space Center aankomen, loopt ze toch lekker mee naar binnen. En het is echt super leuk, een soort Universal Studio's maar dan rondom de Apollo's/Gemini's naar de maan en de Space Shuttles Atlantis, Endeavour, Columbia, Enterprise, Challenger en Discovery de ruimte in, o.a naar het ruimtestation ISS. Spectaculair is de 'Space Center Tour', waarbij je met een bus over het hele NASA terrein gereden wordt en langs de assemblage fabriek voor Space Shuttles en raketten rijdt en diverse lanceringsplatforms aandoet, o.a. het rijdende lanceerplatvorm. Het hele NASA-terrein ligt eigenlijk in een natuurgebied. We zien onderweg dan ook vele verschillende soorten vogels (inclusief een nest van de Bold Eagle) en onze eerste ....... Alligator in het wild! We worden midden op het terrein afgezet in het Apollo/SaturnV Center, waar op heel Amerikaanse wijze, maar echt heel goed gedaan!) de ontwikkeling van maanraketten verteld wordt, met beeld en geluidsmateriaal en natuurlijk prototypes van maanraketten. Echt interessant! Het meest spectaculair vinden we alles rondom de Space Shuttle Atlantis. Deze blijkt in 26 jaar 33 keer de ruimte te zijn ingeweest en hangt nu te kijk! Ook hier wordt weer het verhaal van de ontwikkeling van het hele Space Shuttle programma verteld en je kunt bijvoorbeeld plaats nemen achter het dashboard van een Space Shuttle. Heel leuk is het zelf meemaken van een shuttle lancering in een simulator. Het is de bedoeling om al je spullen in kluisjes te doen, maar Roos en Frans vergeten helaas hun tefoon weg te stoppen! We worden wel in een hoek van 90 graden gedraaid en worden al snel 250 mijl de ruimte in geschoten met een snelheid van 17000 mijl per uur! En voor we het weten vliegen we in de ruimte tussen de sterren........ In het IMAX theater zien we nog een 3-D film over het leven in het ruimtestation ISS (wel een beetje langdradig), die Annemiek en Rosella bijna missen door hun sterke behoefte aan een 'popcorn bucket', maar na wat slijmen met de Amerikaanse meneer mogen ze als laatste het theater in, terwijl anderen een half uur moeten wachten! Na ruim 6 uur 'Space' hebben we het wel gezien en skippen we de Hall of Astronauts'! We gaan nog even langs de Florida Mall, waar Rosella haar schoenen bij de hakkenbar op moet halen. Gisteren gebracht, helemaal afgesleten door het vele lopen! Een hapje eten, nog wat Disneystores rondom het hotel en dan hebben we Orlando al weer gehad. Morgen naar Miami!!!!!

• 01 Augustus 2014 - 16:11

Emiel:

Help, de meiden willen emigreren naar Vegas, volgens hun the place to be. Ergens is er in onze opvoeding iets mis gegaan. Het is nu 06.30 uur en we staan klaar om Yosemite in te gaan. Volgens het hotel is het veilig en is het park open ondanks de bosbrand die boven El Portal woedt. Temperatuur zal vandaag weer de weldadige 41graden halen. Zweten ! Groeten en geniet verder. Emiel

• 01 Augustus 2014 - 23:39

Irmalisa:

Go Gators! Die zul je nog wel een paar zien de komende dagen.
    Leuk om al jullie verhalen over Florida te lezen, erg herkenbaar, alhoewel.... De foto's van Cape Canaveral laten wel even wat anders zien dan 20 jaar geleden, ietsje meer pretparkgehalte, maar wel leuk.
    Wij staan klaar voor vertrek morgen, wel relaxed om pas in de middag te hoeven vertrekken, onze boot gaat pas om 7 uur. We blijven jullie volgen vanuit Schotland en zullen zelf ook weer een weblogje bijhouden op onze irmalisa.waarbenje.nu
    Groetjes en tot blogs.
    Liesbeth