16 juli - Boston by night - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu 16 juli - Boston by night - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu

16 juli - Boston by night

Blijf op de hoogte en volg Fam. Schoute

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, Boston

Vandaag is het een bijzondere datum, 16 juli, de trouwdag van Rosella en Frans! Vanavond in Boston maar even vieren onder het genot van een hapje en een drankje! Maar eerst nog even en stukje rijden. Rond 10 uur zijn we klaar voor vertrek. We vervolgen onze route over de Interstate 90 East en het landschap blijft ardennenachtig. De Amerikanen blijken weinig fantasievol wat betreft plaatsnamen. We komen borden tegen van Amsterdam, Rotterdam en north- en east-hampton. Gisteren zagen we ook al Rome en Syracuse voorbij komen.
Na ongeveer 1,5 uur rijden verlaten we onze eerste staat New York, met als bijnaam 'Empire State' en verruilen deze voor Massachusetts, 'The Spirit of America' genoemd. Ook in deze staat blijken plaatsen als Austerlitz en New Libanon te liggen. Het landschap verandert een beetje, hogere, rotsachtige heuvels en nog meer bossen. Dichter bij Boston wordt het weer wat vlakker, maar het blijft heel groen. Ongeveer 30 km vóór Boston wordt de lucht behoorlijk donker en begint het flink te regenen. Volgens de weerapp zou het hier half bewolkt en 27 graden zijn. Mooi niet dus! Frans krijgt op zijn mobiel zelfs een noodmelding: 'Warning for Flash Fluid Falls till 5.30 pm'. Waren we zo mooi op tijd om vanmiddag al lekker de stad in te gaan...... Gelukkig regent het al minder hard als we bij ons Loews hotel aankomen. Het hotel is wederom luxe, na het inchecken krijgen we Henock tot onze beschikking die de koffers verzorgt en ons op onze kamer installeert. Ook hij is helemaal vol van het Nederlands elftal, echt grappig dat het ook hier zo leeft! We luieren wat tot de regen zo'n beetje voorbij is en gaan dan op pad. Frans wil heel graag het café van de TV-serie 'Cheers' zien. Daar lopen we dan ook als eerste naar toe, via het 'Public Garden' park (met vele schattige squirrels!). En daar zien we het al vanuit het park, het vroegere Cheers, nu Hampshire House, aan Beacon Street. Het is inmiddels weer flink gaan regenen en we besluiten om even de 'gift shop' in te gaan. Frans koopt een leuk T-shirt van Cheers en dan vervolgen we onze weg door het Boston Common park naar één van de oudste kerkhoven van Boston, gelegen naast Park Street Church,'Old Granary Burial Ground' geheten. Het is gebouwd op een plaats waar voor 1800 een graanschuur stond, vandaar de naam. Miek houdt wel van luguber en verzint allerlei wilde verhalen bij de hele oude graven van begin 1700. Roos is minder geboeid. Ons volgende doel is de 2e Cheers-locatie, namelijk die waarvan de binnenkant gebruikt is voor de opnames. We moeten daarvoor naar Faneuil Market, een markt bestaande uit 3 grote markthallen met vele marktkramen en winkels. Het heeft iets weg van Covent Garden in Londen. We vinden het 2e Cheers vrij snel en Norman staat ons bij de deur al op te wachten. Miek en Roos snappen niet dat we dit interessant vinden, maar Frans en ik gaan toch even met Norman op de foto! We lopen door langs de haven richting North End. Daar moet de Italiaanse wijk zijn, waar we de huwelijksdag van Frans en Rosella willen vieren. Het is even zoeken maar ineens zitten we midden in Italië! Wat een restaurants en wat een drukte! In de grootste straat, Hannover Street, is geen tafeltje meer te krijgen. Maar via een zijstraat komen we in Salem Street, net wat rustiger en ook vol restaurants. Daar lukt het gelukkig wel om een lekker restaurant te vinden! We genieten van het eten en wandelen rustig terug naar het hotel! We komen tot de conclusie dat we Boston nu al heel leuk vinden! Morgen verder.