5 Augustus - Dolfijnen én het Florida Reef - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu 5 Augustus - Dolfijnen én het Florida Reef - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu

5 Augustus - Dolfijnen én het Florida Reef

Door: Rosella

Blijf op de hoogte en volg Fam. Schoute

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Als we opstaan is het prachtig weer! Wat een geluk hebben we toch deze vakantie (op onze rustdag in Miami na dan!). We ontbijten rond het zwembad van het hotel (zijn alleen iets te laat opgestaan, de croissants etc. zijn al op, maar toast en yoghurt is ook lekker!) en kunnen daarna nog even relaxen. We hoeven namelijk pas om 12 uur in de haven te zijn voor onze dolfijnen/snorkeltocht. Voordat we aan boord van de catamaran gaan, hebben we nog even tijd om in de haven rond te kijken. Frans ziet een grote witte reiger zo voor z'n neus en ook zien we prachtige andere vogels en een leguaan. Om half 1 mogen we op de boot, samen met nog 14 andere vakantiegangers. Ang & Demian zijn onze kapiteins annex reisleiders; twee leuke, jonge Amerikanen! Niet verkeerd hoor, zo'n baantje! Lekker op een catamaran varen, op prachtig helder water, dolfijnen watchen, snorkelen en wat babbelen met vakantiegangers! We varen eerst naar de eerste mogelijkheid om dolfijnen te zien, net buiten de haven! We zien er op weg naar toe al 1 voor de boot langs duiken, maar ter plekke zien we allleen maar vogels! Dan naar de volgende plek. In de verte zien we al een boot dobberen en ja hoor, daar zien we al de eerste vinnen boven water komen. We naderen het bootje langzaam en voor we het weten zien we overal om ons heen groepjes dolfijnen zwemmen en ook spelen! Echt super om te zien! We kunnen niet genoeg krijgen van het fotograferen, maar na een poosje laten we ze met rust (hoewel Demian verteld dat, als je ze met beleid nadert, het niet stressvol is voor de dolfijnen). Ze lijken zich ook niets van ons aan te trekken en spelen rustig door! Dan varen we verder richting één van de vele onbewoonde Keys. Een stukje daar vandaan wordt de boot stilgelegd en krijgen we snorkelinstructies! We krijgen een zwemvest aan, flippers en een duikbril met snorkel en dan dalen we één voor één het trapje af, het water in. Alleen het water in voelt al heerlijk, wat een temperatuur! En dan de onderwaterwereld, die is ook prachtig! Roos en Rosella moeten wel even wennen met het ademen door de mond, maar Frans en Annemiek hebben de slag snel te pakken! We zien veel verschillende soorten vissen in exotische kleuren en soms ook vormen. En vlak bij de boot liggen 2 pijlstaartroggen lekker op de bodem, grotendeels onder het zand! Waren die niet gevaarlijk..... We vragen het Demian, die ook lekker het water mee is ingegaan, maar hij geeft aan dat ze alleen maar met hun staart slaan (en er iemand mee kunnen doden, zoals Steve Irwin!), als je hen zelf wat doet! We zijn enigszins gerustgesteld en snorkelen verder! Na een uur gaan we het water weer uit en varen we terug naar de haven. We krijgen wijn, champagne en bier aangeboden, en in deze omgeving en na zo'n ervaring, zou je het eigenlijk moeten nemen (wat ook veel mensen doen!), maar Frans moet ons nog heelhuids naar Miami rijden, Roos mag voor de Amerikaanse wet nog niet drinken en Rosella is solidair, dus we houden het op diet coke! Nog een beetje nat en zouterig gaan we de auto in voor de weg terug naar Miami. Als we terugrijden kunnen we ons niet voorstellen dat we gisteren pas heen zijn gegaan, we hebben al weer zoveel nieuwe indrukken opgedaan! Het rijden gaat gelukkig heel voorspoedig, al ergeren we ons wel steeds meer aan het rijgedrag van de Amerikanen. We hebben de hele reis zoveel borden gezien met 'Do not text while driving', maar we hebben ook nog nooit zoveel mensen gezien die SMS-en/Wappen en telefoneren tijdens het rijden. En dat is aan het weggedrag wel te merken (veel slingeren en ineens zacht rijden). Maar we komen veilig in Miami aan. Ons hotel is gelegen in de wijk Coral Gable. Dit is een prachtige wijk van Miami, in zuid-spaanse stijl gebouwd. De wegen hebben ook namen als Alhambra, Granada, Sevilla, Valencia en Madeira. We checken in en dan blijkt het zwembad op het dak van het hotel nog 2 uur open te zijn (tot 11 uur). We hebben grote behoefte om het zeewater even af te spoelen en hebben toch nog onze badkleding aan dus............. Daarna lekker douchen en dan onze laatste hotelnacht!