2 Augustus - the Everglades - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu 2 Augustus - the Everglades - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu

2 Augustus - the Everglades

Door: Rosella

Blijf op de hoogte en volg Fam. Schoute

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vandaag moet Frans z'n droom dus uitkomen, krokodillen zien in Nationaal Park 'The Everglades'. Hij heeft zich gisteren nog even goed ingelezen en weet al dat er in de Everglades geen krokodillen maar alligators voorkomen. Krokodillen leven namelijk alleen in zout water en het water in de Everglades is zoet (dus voor alligators). Dan kan dat in elk geval niet tegen vallen. Wat wel tegen valt is het weer. Als we voor het hotel op de auto zitten te wachten, krijgen we al een stortbui. Gelukkig is deze maar heel kort, is alles zo weer droog en loopt de temperatuur snel op boven de 90 graden. We gaan richting het noordelijk deel van het Nationaal park, daar heb je namelijk de meeste mogelijkheden om het park te verkennen, namelijk met ern trammetje, per fiets of per airboat. Frans en Rosella lijkt de fiets wel erg leuk, maar het is een tocht van 24 km en gezien de instabiliteit van het weer wellicht toch wat minder aantrekkelijk. Het trammetje vertrekt maar een paar keer per dag en voor de tocht van 11 uur zijn we net te laat! Dan toch maar de airboat, dat is gezien de donkere wolken in de verte waarschijnlijk ook wel het beste. Deze tocht duurt namelijk maar 40 minuten! We zijn de auto nog niet uit of we zien al een alligator in het water ter hoogte van onze auto. Dat is wel heel dichtbij! We kunnen gelukkig vrij snel de boot op, krijgen oordoppen tegen de herrie van de propellers van de boot en daar gaan we. De boot begint rustig en iederen tuurt tussen de struiken en het moerasgras (saw grass) naar alligators, maar we zien niets. Dan maakt de boot flink vaart en 'vliegen' we over het moeras. Dat is op zich al hartstikke gaaf. Na ongeveer een kwartiertje varen gaat de propeller uit en drijven we tussen het gras. En daar zien we 3 'schattige' baby-alligators, vlak bij de boot. Al gauw komt moeder alligator ook een kijkje nemen. Erg gaaf om te zien! We gaan verder en gaan een stukje verderop ook weer stil liggen. Daar zitten nog mooie schildpadden. Vlak bij de aanlegsteiger van de boot ligt ook nog een alligator lekker te dobberen. Nou, 3 grote en 3 kleine alligators vandaag is geen slechte score! Na afloop van de boottocht verteld een ranger nog wat over de leefgewoontes van alligators én hij legt het uiterlijke verschil uit tussen kroko's en gators! De toeschouwers kunnen daarna ook nog even met een baby-alligator in de hand op de foto. Roos laat zich dat geen 2e keer zeggen......... We besluiten niet verder het park in te gaan en gaan lekker afkoelen (want het is ondanks de regen nog steeds lekker warm!), in het heerlijke zwembad van het hotel! Na het eten storten Rosella en Frans zich nog even in het nachtleven van Miami South Beach! Ze flaneren over Ocean Drive, 'the place to be on saturday evening', maar een nachtclub in gaat net iets te ver...........

• 05 Augustus 2014 - 18:48

Annemarie En Emiel:

Hee allemaal, wat een mooie reisverslagen. En wat geweldig dat jullie alligators gezien hebben! Wij hebben gisteren de zeeolifanten gezien ( tip van jullie) wat een enorme en lelijke beesten zijn dat haha maar zo'n prachtige aanblik. Ik schrijf dit nu vanuit Silver Surf Motel jullie wel bekend. Het zit er voor jullie alweer bijna op, ook wij vertrekken vrijdag weer terug naar Nederland. Nog even Neverland, Santa Barbara en de studio's doen. Wij wensen jullie een hele goede terugreis en spreken elkaar weer in Nederland.

Tags: H