1 Augustus - Miami South Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu 1 Augustus - Miami South Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu

1 Augustus - Miami South Beach

Blijf op de hoogte en volg Fam. Schoute

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Helaas vandaag al weer augustus, dat betekent dat we bij onze laatste 6 dagen USA zijn aangekomen! We willen alle 4 nog niet aan het einde van deze vakantie denken, het is echt heel gaaf hier! Maar we gaan ook nog hele leuke dingen doen en dat begint vandaag met onze reis naar Miami. Ons hotel ligt aan zee in Miami South Beach, een naar het schijnt hele mooie wijk in Miami, met veel Art Deco huizen en hotels. We rijden vanuit Orlando eerst een stuk over Highway 192, richting de Atlantische kust. Alle heuvels hebben we nu achter ons gelaten, het is vlak, groen en er zijn vele meertjes. Net vóór Melbourne (hier ook al!), buigen we af naar het zuiden en rijden we langs de kust over Interstate 95. Deze weg zullen we bijna tot in Miami volgen. Onderweg pakken we wel ons 4e buitje van deze vakantie mee, maar hoe zuidelijker we komen, des te blauwer de lucht. De temperatuur gaat richting 97 graden Fahrenheit. Dat ziet er dus goed uit als je richting Beach gaat! We passeren onder andere Palm Beach, een soort Cannes of St. Tropez van Amerika, dus voor de Amerikaanse High Society. Dat is ook op de weg te zien, het aantal auto's met een boot erachter neemt heel rap toe, net als het aantal palmbomen langs de kant van de weg trouwens! Ook rijden we langs Fort Lauderdale, een grote stad met internationale luchthaven. Net erna passeren we Hollywood, inclusief Hollywood Boulevard. Zou deze ook zoveel sterren hebben? We gaan niet kijken want Miami komt in de verte al in beeld! Even opzoeken dan maar! Ons hotel Sagamore blijkt naast de Ritz te liggen en is inderdaad heel mooi in art deco style. We hebben 2 kamers, één met een heerlijke hoekbank en 1 met een 2-persoons Kingsize bed. Roos en Miek vragen zich even af waar hun bed is, maar het blijkt dat we gewoon 's avonds de roomservice kunnen bellen en dan wordt de bank omgetoverd tot bed! Als eerste gaan we het hotel en de tuin bekijken! In de tuin van het hotel staan vele lounge seats onder palmbomen en achterin is een heerlijk zwembad! En als we het poortje doorgaan staan we direct op Miami Beach. Wat een prachtig strand! De temperatuur van het water is ook heerlijk, heel wat beter dan onze noordzee! Elk hotel heeft zijn eigen stukje strand met bedjes en parasols. Miek en Rosella spreken af dat ze er zondag de hele dag gaan liggen, even heeeerlijk uitrusten ! Nu nog even shoppen! Vooral Lincoln Boulevard is een leuke straat, grotendeels autovrij en met leuke winkels en restaurants. We shoppen en eten wat (de salades van NEXXT zijn echt aan te raden!) en gaan dan terug naar het hotel. We loungen nog even in de tuin, laten de bank ombouwen tot bed en dan kan er geslapen worden. Morgen staat er iets op het programma waar Frans al de hele vakantie naar uitgekeken heeft, alligators spotten in Nationaal Park Everglades. Kijken of dat gaat lukken!