28 juli - Lange reis naar Las Vegas in de bergen - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu 28 juli - Lange reis naar Las Vegas in de bergen - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu

28 juli - Lange reis naar Las Vegas in de bergen

Blijf op de hoogte en volg Fam. Schoute

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Nog even over gisteren, op de parkeerplaats van het hotel in Gettysburg. Deze parkeerplaats was eindelijk groot en leeg genoeg om Roos en Rosella ook even in de auto te laten rijden! Ze wilden even proberen hoe zo'n automaat nou eigenlijk voelde! En het beviel heel erg goed!
Nu weer verder over vandaag...
We moeten ruim 800 kilometer overbruggen (even naar Zwitserland rijden!) om richting Florida te komen. Eerst rijden we een stukje door Gettysburg en Adams County, een lieflijk landschap met wijngaarden en prachtige huizen. Zeer opvallend in Amerika is dat deze huizen niet omgeven zijn door hoge hekken of hagen, maar door een glooiend grasveld waardoor de ene tuin moeiteloos overloopt in de andere. Hierdoor ontstaat een hele mooie openlandschapsstructuur. We zien ook eindelijk Mr. Ed's Elephant Museum, waarvan we de advertentie al vele keren gezien hebben. Na Adams County rijden we door het Caledonian State Forest (erg dichte, donkere bossen) en slaan we af naar de interstate 81 richting het zuiden. Deze interstate zullen we bijna de hele weg volgen. We passeren al snel weer een statengrens en gaan van Pennsylvania weer naar Maryland. Voor we het weten zitten we in onze tiende staat, West Virginia met als bijnaam 'The Mountain State'. Ook daar zijn weer verschillende battlefields te zien, onder andere Shenandoah en New Market, maar die laten we lekker rechts liggen. We rijden gestaag door (komen weer terug in Virginia), terwijl de dames al het slaaptekort van de afgelopen dagen inhalen! Het landschap blijft glooiend, maar in de verte, ten westen van ons, zien we echte bergen. Dat moeten de Appalachian Mountains zijn! Tevens zien we afslagen naar o.a. Verona. Is het hier Italy? Langzamerhand rijden we ook zelf in wat hogere heuvels, maar bergen kunnen we het nog niet echt noemen. En ook hier weer dichte bossen, afgewisseld met weilanden en boerderijen. In Virginia zien we ook voor het eerst regelmatig afslagen naar kampeerterreinen. Na een paar uur Virginia bereiken we onze elfde staat, Tennessee 'The Volunteer State'. Ook hier rijden we nog een stuk interstate 81, een klein stukje interstate 40 en dan rijden we via highway 66 (route 66) de 'Great Smokey Mountains' in. Nu zien we echt bergen voor ons opdoemen, gedeeltelijk gehuld in nevelen! We rijden richting ingang van het natuurpark, maar vinden het wel druk op straat en zien ook veel schreeuwerige advertenties. In plaats van dat we een natuurgebied inrijden, komen we een plaatsje binnen, Pigeon Forge genaamd, dat in een gigantisch, smakeloos pretpark veranderd is. Dit blijkt het werk te zijn van Dolly Parton en haar familie. We zien onder andere Parton's Wedding Chapel, een ondersteboven huis, de Titanic vastgelopen op een ijsberg, King Kong aan de Empire State Building, Mount Rushmore, maar dan met Dolly Parton erbij en een grote kermis met reuzenrad. En dan de Smokey Mountains op de achtergrond... Gelukkig is ons hotel nog een dorp verderop, in Gatlinburg, echt net voor de parkingang. Hopelijk is dat minder verpest. Als we dat binnenrijden lijkt het inderdaad wat rustiger! We gaan al snel de bergen in omdat ons hotel net wat buiten het dorp ligt. Vanuit de hotelkamer met balkon hebben we een prachtig uitzicht op de bergen! Toch willen we Gatlinburg nog even in voor een hapje en een verdere indruk. Ook dit dorp is toch wel zwaar verpest door de commercie. Het is een kruising tussen de Efteling en Las Vegas! Het publiek is voornamelijk Amerikaans, en als we zo om ons heen kijken geloven we niet dat een van deze mensen hier komt om maar een stukje van de 1200 kilometer aan trails in de bergen te lopen. Maar waarom dan wel?? Annemiek probeert nog een beetje in het straatbeeld te passen door in de huid te kruipen van een echte Amerikaan (zie foto), maar het lukt niet echt. We gaan snel de berg weer op en terug naar het hotel, lekker zwemmen in een soort subtropisch zwemparadijs, inclusief glijbaan!