14 juli - 'Pink Angels at the Falls' - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu 14 juli - 'Pink Angels at the Falls' - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Fam. Schoute - WaarBenJij.nu

14 juli - 'Pink Angels at the Falls'

Blijf op de hoogte en volg Fam. Schoute

14 Juli 2014 | Canada, Niagara Falls

Vandaag gaan we op weg naar onze 2e stopplaats, de Niagara Falls. We staan vroeg op, ontbijten snel bij Tim Hortons op de hoek en lopen naar het busstation. De dubbeldekker van Megabus (=Coach Canada, concurrent van de Greyhound) staat er al als we aankomen en we sluiten netjes aan in de rij. Even alle koffers onderin en de chauffeur kan precies om half 11 vertrekken. De rit naar de Niagara Falls is niet echt spectaculair. We komen langs lelijke steden als Hamilton en lelijke dorpjes als St. Catharins. Het dorp Grimsby vormt een uitzondering, leuke, goed bijgehouden huizen en zelfs een 'Dutch shop'. En af en toe zicht op 'Lake Ontario' is ook wel aardig. Na ruim anderhalf uur komen we aan op het busstation van Niagara Falls. Nog 6 km verwijderd van de watervallen en het hotel! Echter, bij het busstation komt de chauffeur boven de bus in en roept dat kinderen onder de 19 niet verder mogen omdat de volgende busstop in het 'nieuwe' centrum van Niagara Falls op het terrein van het Casino is. En daar mogen geen kinderen komen..... Samen met de mannelijke passagier vóór Frans, die een dochter van ongeveer 9 maanden bij zich heeft, besluiten we de gok te wagen; we nemen onze dochters gewoon mee en zien wel waar het schip strandt. We stoppen inderdaad onder het parkeerdak van het casino en moeten onze paspoorten klaar houden voor controle. Eén voor één worden we de bus uit geleid en staat een dame klaar om de paspoorten te controleren. Frans heeft niet veel zin in deze onzin en zegt netjes tegen de dame dat ie 2 dochters van 16 en 18 bij zich heeft (1 jaartje smokkelen mag soms!!). We krijgen een standje, 'het mag de volgende keer niet meer gebeuren', maar krijgen toch de meiden en de koffers mee. Inderdaad wat een onzin! Dat een Casino zo'n zeggenschap heeft in zo'n dorp. Ons hotel blijkt achter het casino te liggen, dus daar zijn we zo! Het hotel, 'Four Points by Sheraton', ziet er luxe uit. Het blijkt ook met overdekte loopbruggen verbonden met het Hilton én het Casino! Helaas is onze kamer nog niet klaar, maar de baliemedewerkster belooft ons een zeer ruime, luxe kamer. Gelukkig kunnen we onze bagage achterlaten en kunnen we toch op pad, op naar de watervallen! We hoeven maar 1 straatje naar beneden te lopen en daar zijn ze al, wat indrukwekkend! We hebben zicht op zowel de Amerikaanse als Canadese waterval. Vooral de Canadese, in hoefijzerachtige vorm, is indrukwekkend! We besluiten over de mooi aangelegde boulevard naar het punt te lopen waar de Niagara rivier aan Canadese kant naar beneden stort. Daar aangekomen blijkt het aardig te regenen, terwijl het verder heerlijk weer is. Maar door de gigantische waterdamp die continu boven de waterval opstijgt, regent het op een klein stukje bijna continu. Wel heel indrukwekkend om het water uit de Niagara rivier zo naar beneden te zien storten! We lopen terug over de boulevard richting Amerikaanse waterval, want daartegenover (aan onze kant dus) kunnen we de 'Maid of the Mist Tour' doen. Dit betekent met een bootje vlakbij beide watervallen varen en 'genieten' van de 'mist' die daar vanaf komt! Aan onze kant is er 1 maatschappij die deze tours organiseert, aan de Amerikaanse kant zijn dat er 2. Ze blijken allemaal een eigen kleur regencape te hebben. Aan de Amerikaanse kant zijn dat gele en blauwe capes, waardoor het lijkt alsof er vele gele en blauwe mieren afdalen vanaf de boulevard naar de bootjes. En Annemiek heeft geluk, onze 'Maid of the Mist Tour' vindt plaats met roze capes, kan niet beter voor haar! Gelukkig staat er nauwelijks een rij voor de toer en voor we het weten staan we in het roze op de boot! De toer is heel spectaculair, eerst door de mist van de Amerikaanse waterval, maar daar worden we nog niet zo nat van. Echter, als we bij de Canadeze waterval aankomen is er grote hilariteit op de boot. Het waait ineens heel hard en we krijgen een grote hoosbui over ons heen! Gelukkig is het lekker warm en voor we aanleggen zijn we al weer een heel eind droog! Na een korte stop lopen we richting het oude centrum van Niagara Falls (de luxere hotels staan in het 'nieuwe' centrum, rondom het nieuwe casino, de goedkopere in het 'oude' centrum). En dit oude centrum is echt één grote kermis, met spookhuizen, speelhallen en zelfs een reuzenrad met er tussenin vele hotels. Het heeft wel iets weg van Las Vegas. We zijn erg blij dat we hier niet logeren en besluiten lekker terug te wandelen naar 'ons stukje' Niagara Falls, inmiddels ook wel erg nieuwsgierig naar onze kamer. En die valt niet tegen, zo'n luxe kamer van die omvang en zo'n mooi uitzicht hebben we nog nooit gehad! We genieten er even van, gaan er tegenover een hapje eten (waarbij we wel even gebruik maken van de wandelgang door het Hilton Hotel) en gaan te laat slapen. We moeten morgenvroeg namelijk om 8.45 uur de bus hebben naar Buffalo Airport om de auto op te halen. Gelukkig vetrekt die bus vanaf het busstation, dus de meiden kunnen zonder 'gedoe' mee!

• 16 Juli 2014 - 09:51

Irmalisa:

Wauw wat een water zeg, jullie zien er wel schattig uit in die pink capejes! Nu weer verder met een big american car, ben benieuwd welke jullie deze keer hebben.
    Groetjes vanuit 4daagse nederland, irmalisa